Monday, November 3, 2008

of peanut butter and kuah kacang..

erm..i love my new job..i mean my new part time job..it's like so cool..i cooked for events dekatPMU hotel..cam professional chef lak kan..best sgt.. i learn a lot especially new recipes..eventhought some of them cam a bit weird..yesterday, the head of the chefs asked me to marinate the chicken satay..so i thought cam chicken satay kat malaysia la..tgk2 tak..tau tak how they marinate the satay??? just sapu peanut butter and soy sauce je..at first tu cam confiusgiler..like why peanut butter???but then after fikir and fikir then only cam tringat yg kite pon makan satay with kuah kacang rite..so cam ade persamaan dari segi kekacangan la..and smalam i cooked for 480 people..seriously, balik malaysia bleh bukak catering...tp paling pelik kan, i dont get tired pon..cam worked from 12 to 9.. but still boleh balik and happy2 cam biase..tak macam kat chicken rice shop..keje 4 jam dah jadi sayur.. erm..dah start rapat ngan beth(my working partner) and cathy(my boss).. they never left me alone tau..cam nak pegi mane2..sure ajak..nak amek air pepsi kat luar ajak(we get free food and drink)..nak pegi sembang2 sambil menghirup udara segar(after masak for 480 people) ajak..best sgt..they asked me a lot bout malaysia..like, "how's malaysia,is it like a desert?" "do people use car in malaysia?" "is there a lot of car in malaysia?"..hahaha..seperti biase, mesti la tanye bout tudung..hehe.. cathy actually ade anak name jonathan which is 2 years older than me..cathy ni tua gak.. but she's fun to talk to.. erm..beth is a really beautiful girl with the longest eye lashes a mat salleh could ever had..she cursed a lot..haha..but she's nice..she asked me , ade bf tak..i said ade but kat malaysia..huhu..miss him a lot..beth always tell me bout her bf..she met him everyday after work..argh..i'm so jealous..huhu..so today tak keje..kamis baru keje..

p/s:miss my other half..

1 comment:

waffi aziz said...

~huhu~
dapat kwn baru~
beth? cathy ?
kem slm je la kat diorg eh~
hehe~
nnt balek mesia~
kita wat open aus knduri kesyukuran nk ?
mkn sate kcang~
ayoo~

miss other half 2~